luni, 19 octombrie 2009

Tort Mousse in 2 Culori



Ingrediente:
Blat:
2 albusuri de ou
50 g de zahar pudra
30 g nuca/alune/migdale macinate
2 linguri cacao

Mousse ciocolata alba:
60g smantana de frisca nebatuta
150g smantana de frisca batuta
100g ciocolata alba
5g gelatina granulata

Mousse ciocolata amaruie+lapte

60g smantana de frisca nebatuta
150g smantana de frisca batuta
50 g cicolata cu lapte
5g gelatina granulata
50g ciocolata amaruie

Ne mai trebuie:O forma de tort cu margini detasabile

Mod de preparare:
Blat:
-batem albusurile spuma
-adaugam zaharul pudra in ploaie
-adaugam nucile si cacao

-punem in forma , dar punem neaparat o forma rotunda facuta din hartie de copt pe fund


Mousse alb:
Punem la bain marie ciocolata alba cu 60 g de smantana de frisca nebatuta, pana se topeste ciocolata, fara sa fiarba

Punem gelatina in 100 ml de apa rece pt 10 minute sa se dizolve.Apoi o punem la bain marie sa se dizolve toate granulele, dar fara sa fiarba, ca se distruge gelatina.JUMATATE din gelatina rezultata o adaugam peste compozitia de mai sus, cand e calduta(nu fierbinte).

Compozitia rezultata se amesteca cu frisca batuta, se adauga peste blat si se niveleaza si se baga la frigider pt aprox 1/2 h, pana se intareste.


Mousse ciocolata amaruie+ciocolata cu lapte:
Punem la bain marie 50 gciocolata amaruie si 50gciocolata cu lapte+ 60 smantana de frisca nebatuta pana ca mai sus.

Se amesteca cu cealalta jumatate de gelatina si cu frisca batuta.

Se pune peste mousse-ul alb intarit, se niveleaza si se baga la frigider 1/2h.


Cu restul de ciocolata ramasa(daca mai ramane):)) se decoreaza tortul.Eu am topit ciocolata la microunde si am pus-o in sprit, iar pe o hartie de copt am format din ciocolata inimioare.Le-am pus la congelator, unde s-au intarit imediat, apoi am decorat tortul.
Pofta buna!!!!



3 comentarii:

Ala Oancea spunea...

Yammy ! Este minunat ! Felicitari ;)

LF spunea...

tare frumos ti-a iesit!de delicios, nu ma indoiesc ca este!

Sandy spunea...

foarte bine arata . Ce aspect are . Imi vine sa il mananc de pe monitor.